sábado, 6 de agosto de 2011

THE US FLAG RIVER FERRY (RO-RO) "POCAHONTAS"

 
The US flag ferry (ro-ro) POCAHONTAS, Imo 9102033/ 80,25m/ 1.197gt/ 500 pax/ 70 vehicle ferry, was delivered to the Virginia Department of Transportation by Moss Point Marine, Inc., of the Trinity Marine Group, Escatawpa, Va., on the 15/'1/1995 She is now operating between Jamestown and Scotland, Va.
She is powered by 2xGeneral Motors EMD 12- 6 4 5 E6 diesel engines developing 1.300 hp each at 800 rpm. They drive Voith Schneider propulsion and steering units mounted below the bow and stern. John Dane III, president of the Trinity M a r i n e Group, said the system is in use on approximately 300 ferries worldwide and that Trinity shipyards have built more vessels with Voith Schneider cycloidal propulsion units than any other U.S. shipbuilder.
He added that Trinity holds an option with the state of Virginia for an additional ferry. Electrical power for the Pocahontas is provided by three L i m a / M a r a t h o n 7AK-150 generators driven by three Detroit Diesel V 7 1 - N diesel engines. She is equipped with two Raytheon radars and four I C OM radios, and has a capacity for 20.000 gallons of fuel and 4.500 gallons of potable water. Pocahontas is ABS classed A l Ferry Service and certified by the US Coast Guard.
Source: Virginia press
Image: calendar
Rui Amaro

segunda-feira, 1 de agosto de 2011

REBOCADOR PORTUÁRIO "MONTE GRANDE" EX "ST-149"

 O MONTE GRANDE a demandar o porto de Leixões em 06/06/1960 / Rui Amaro /.

O MONTE GRANDE, com as cores da Sociedade Bolinhas, na doca da Rocha, Lisboa, finais da década de 80 / colecção Nuno Bartolomeu, de Almada /.

O MONTE GRANDE no meio do SOURE e do navio de pesca Angolano COFRAN, ex Espanhol, à espera do maçarico, em Amora, finaus da década de 90. / colecção de Nuno Bartolomeu, de Almada /.

Rebocador portuário MONTE GRANDE, 22,69m/ 103,41tb/ 9nós; 10/1943 entregue pelo estaleiro Hickinbotham Bros, Stockton, Califórnia, como ST-149 para o US Army (Exército dos EUA), pertencendo ao tipo 257/A, juntamente com mais cinco do mesmo tipo, ST145-146-147-148-150, dos quais possivelmente dois deles viriam a ser o MONTALTO, da APDL, Porto, e o RIO VEZ, da JAPN, Viana do Castelo; 1953 MONTE GRANDE, APDL- Administração dos Portos do Douro e Leixões, do Porto; 1953 recebeu fabricos de reconversão nos Estaleiros Navais de São Jacinto, de Aveiro, juntamente com o MONTALTO e RIO VEZ, que lhe deram um aspecto mais Europeu; 197_ após a vinda dos novos rebocadores da série MONTE DA LUZ foi transferido para serviço de assistência à navegação do porto comercial do Douro, contudo devido à substancial diminuição de navegação no rio Douro foi imobilizado, tendo sido posto à venda; 197_ MONTE GRANDE, Sociedade. Navegadora de Bolinhas & Bolinhas., Lda, Lisboa, tendo-lhe sido retirado o segundo mastro; 199_ foi abatido para desmantelamento em sucata e varado em Amora, estuário do Tejo.
Fontes: Hickinbotham Bros, Stockton; APDL; Nuno Bartolomeu.
Rui Amaro

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